E-mail, który sprzedaje


E- mail marketing to jedna z najpopularniejszych form promocji w sieci. Jego podstawowym zadaniem jest pozyskanie klienta, zachęcenie go do skorzystania z oferty oraz nawiązanie z nim trwałej relacji. Jednak jak to zrobić, kiedy każdego dnia skrzynki pocztowe Twoich klientów zasypują setki wiadomości? Większość z nich, nieprzeczytana, trafia od razu do kosza. Dlatego bardzo ważne jest, aby stosować efektywne rozwiązania, które pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji. Jak to zrobić? Skorzystaj z naszej pomocy.

e-mail marketing

Baza adresatów

Żadne działania w sieci nie powinny być rozpoczęte bez ustalenia grupy docelowej i stworzenia bazy adresatów. Nie masz bazy? Spokojnie, dołożymy wszelkich starań, aby zdobyć adresy osób, które mogą stać się Twoimi klientami. Metod na budowanie bazy mailingowej jest wiele, dlatego wykorzystamy te, które będą najskuteczniejsze dla Twojego biznesu. Dodatkowo pamiętaj, że Twoja baza musi być zarejestrowana w GIODO.

Zdefiniuj cel

Bardzo ważne jest, aby jasno i precyzyjnie zdefiniować cel, który będzie wyznacznikiem przy tworzeniu strategii e-mail marketingu. Nie można pisać o wszystkim- każdy mailing powinien mieć swoją myśl przewodnią. Dlatego zastanów się, czy chcesz wpłynąć na wizerunek Twojej firmy, pozyskać nowych klientów, a może poinformować dotychczasowych odbiorców o nowej ofercie? To wszystko ma wpływ na ostateczny kształt Twojej wiadomości.

Rodzaj wiadomości

Już wiesz do kogo chcesz kierować swoje maile i jaki cel przyświeca tym działaniom. Czas, aby zastanowić się nad tym, co chcesz swoim klientom przekazać. Jest kilka typów treści mailingu: newsletter, katalogi sprzedażowe, tradycyjny mailing, autoresponder… Różnią się swoim wyglądem, częstotliwością wysyłania i przeznaczeniem. Wspólnie wybierzemy najskuteczniejszą formą.

Idealny mail

Odpowiedzi na poprzednie pytania, ułatwią stworzenie idealnej wiadomości. Każda z nich musi zawierać cztery niezbędne elementy. Pierwszym z nich jest nadawca- najlepiej konkretna osoba reprezentująca firmę. Po drugie- interesujący i intrygujący tytuł, który zachęci do otworzenia wiadomości. Po trzecie- czytelna i atrakcyjna wizualnie treść. I po czwarte- przycisk call to action. Jest on niezbędny, ponieważ pozwala wykonać klientowi pożądaną przez nas czynności, np. przeczytanie nowego artykuł na blogu.

Mail, który przyciąga wzrok

Nie da się zaprzeczyć, że strona wizualna kampanii e- mail marketingowej jest jednym z jej najważniejszych elementów. Dlatego pomożemy Ci wyjść ze sztywnym ram standardowych wiadomości. Dzięki dobrej grafice, możesz skutecznie wyróżnić się w gąszczu konkurencyjnych ofert. Ciekawe zdjęcia, gify, animacje, niestandardowe formaty- to wszystko sprawia, że klienci nie tylko chętniej czytają maila, ale również częściej reagują na wezwanie do działania.

Testowanie i mierzenie efektów

W czasie tworzenia wiadomości bardzo ważne są dokładne testy- nie każdy mail otwiera się w każdej przeglądarce czy skrzynce pocztowej w ten sam sposób. Natomiast po wysyłce konieczna jest dokładna analiza efektów kampanii, które pozwolą nie tylko sprawdzić czy e- mail osiągnął swój cel, ale również wyeliminować w przyszłości potencjalne błędy.

Twój marketing nie działa? Sprawdź co się stanie.

Wypełnij brif