Sztuka nazywania


Naming, czyli proces nadania nazwy firmie, marce, produktowi czy usłudze już dawno przestał być czymś amatorskim i przypadkowym. Dziś nazwa musi być czymś więcej- musi być chwytliwa, odróżniać od konkurencji oraz zapaść w pamięć odbiorcy. Szukasz dobrej nazwy dla Twojej firmy? Czujesz, że dotychczasowa nie oddaje dobrze charakteru Twojej marki? Bez obaw. Przygotujemy dla Ciebie idealne rozwiązanie.

Funkcja nazwy

Dobra nazwa spełnia kilka funkcji, które w znacznym stopniu ułatwiają jej komunikację. Jej podstawową wartością jest informowanie odbiorcy na temat tego, czym zajmuje się Twoja firma. Po drugie, nazwa powinna komunikować emocje związane z używaniem konkretnego produktu czy korzystaniem z określonej usługi.

Prostota

Obecnie jednym z najpopularniejszych trendów jest minimalizm. Dotyczy to również namingu. Czy wiesz, że średnia długość nazwy 10 największych marek świata wynosi 6 liter? Nazwa musi być łatwa do zapamiętania, powtórzenia oraz zapisania.

Ponadczasowość

Tworząc nazwę, trzeba mieć na względzie to, aby w miarę upływu czasu nie straciła ona na aktualności i ciągle pasowała do wizerunku firmy. Nazwa nie powinna odnosić się do współczesnych trendów, slangu, modnych powiedzonek. Zastanów się, czy Twoja nazwa mogłaby być zrozumiana 10 lat temu? Pod uwagę należy wziąć także potencjalny rozwój firmy. Czy sklep “Tenisista”, oferujący akcesoria do gry w tenisa, może w przyszłości rozszerzyć asortyment o sprzęt do wspinaczki? Odpowiedź pozostawiamy Tobie.

Atrakcyjność i unikatowość

Każda nazwa niesie ze sobą jakiś komunikat, dlatego warto się postarać, aby ładunek emocjonalny był pozytywny. To ważne, aby nie budziła ona negatywnych skojarzeń oraz nie oznaczała nic nieprzyzwoitego w obcym języku. Ponadto, nazwa powinna się odróżniać i być unikalna. Jeśli sprzedajesz telefony, nie musisz używać w swojej nazwie cząstki “tele”, ponieważ tak robią wszystkie firmy z tej branży. Bądź innowacyjny i nowoczesny- to zaprocentuje.

Bezpieczeństwo

Z pewnością bracia Richard i Maurice McDonald, zakładając swoją restaurację, nie zastanawiali się czy domena mcdonalds.com jest wolna. Jednak czasy się zmieniły. Dziś nawet najlepsza nazwa jest bezużyteczna, jeśli nie można jej zarejestrować. Nie zapominajmy również o jej dostępności w bazie Urzędu Patentowego. Naming to nie tylko kreatywność, ale również bezpieczeństwo.

Nazwa, która sprzedaje

Słowo, pod którym kryć się będzie Twoja firma, produkt czy usługa, nie wpłynie od razu na większe zyski, ale może zapewnić zapamiętywalność. Oczywiście, o ile spełnia wszystkie powyższe kryteria. Odpowiednia nazwa znajdzie miejsce w głowie konsumenta. I w momencie, kiedy będzie on podejmował decyzję o zakupie, pomyśli o Tobie, nie o konkurencji.

Twój marketing nie działa? Sprawdź co się stanie.

Wypełnij brif