Zmiana na lepsze


Zmiana wizerunku firmy to bardzo ważna decyzja. Nie podejmuje się jej z dnia na dzień. Wiele firm dojrzewa do niej przez bardzo długi czas, analizując wszystkie “za” i “przeciw”. A kiedy podejmują decyzję, bardzo często wycofują się zaraz po rozpoczęciu prac. Dlaczego? Ponieważ zapominają, że opracowanie nowego wizerunku to nie wszystko. Liczy się tutaj również umiejętne zarządzania i ogromna konsekwencja. Rebranding to nie jednorazowa decyzja, to długi, wieloetapowy proces. Pomożemy Ci przez niego przebrnąć tak, aby zakończył się dla Twojej firmy sukcesem.

Odpowiedni moment

Spadek sprzedaży, nowa grupa klientów, problemy z reputacją marki, fuzja firmy… Sytuacji, w których przeprowadzenia rebrandingu marki okazuje się niezbędne jest wiele. Jeśli czujesz, że Twoja firma potrzebuje odświeżenia jej wizerunku, możesz liczyć na naszą pomoc. Skuteczna zmiana wymaga bowiem dokładnego zaplanowania, a jej wszystkie elementy już na samym początku powinny być dobrze dopracowane i skoordynowane.

Analiza sytuacji wyjściowej

Aby ustalić skuteczny plan, należy dokładnie przeanalizować obecny stan firmy, jej produkty, opinie klientów, kontrahentów… W budowie silnej marki każdy szczegół ma ogromne znaczenie. Przeprowadzając rebranding, trzeba być świadomym zarówno przeszłości, jak i przyszłości marki. Jej historii i celów, które ma do zrealizowania. Warto spojrzeć na markę, jak na człowieka. To pomoże określić jej osobowość, wartości jakimi się kieruje, a także cechy zewnętrzne- ulubiony kolor, sposób komunikacji… Wszystko to, co ma wpływ na stworzenie strategii działania.

Zaangażuj pracowników

W procesie rebrandingu bardzo często lekceważy się zaangażowanie osób zatrudnionych w firmie i na co dzień związanych z marką. Kluczowe decyzje podejmowane są w wąskim gronie, na wysokim szczeblu zarządzania. Tymczasem pracownicy są bardzo cennym źródłem informacji. Brak wsparcia z ich strony może wpłynąć nie niepowodzenie całego procesu. Tego typu działania pomagają także utożsamiać się całemu zespołowi ze zmianami i dają poczucie realnego wpływu na kluczowe decyzje dla rozwoju firmy.

Strategia marki

Po zebraniu wszystkich najważniejszych informacji związanych z obecną kondycją marki, czas wyciągnąć wnioski i obrać kierunek dla dalszego działania. W tym celu potrzebna jest strategia marki. To dokument, który określa docelową osobowość oraz plan budowania wizerunku. Powinien zawierać elementy takie jak wartości, z którymi jednoznacznie będzie kojarzyć się dana marka, jej przyszły charakter, misję i wizję firmy.

Nowy wygląd

Zaplanowane we wcześniejszym etapie zmiany, trzeba “ubrać” w odpowiednie środki wizualne. Pierwszym elementem, który ulega zmianie jest podstawowy wyróżnik każdej marki, czyli logo. Może zostać poddane jedynie delikatnemu odświeżeniu lub zostać całkowicie zmienione. Razem z logiem zmienia się również cała identyfikacja wizualna. W VILARO zadbamy o to, aby wszystkie te elementy były zgodne z nową koncepcją marki.

Wdrożenie

Kiedy wszystkie zmiany są już przygotowane, a cała koncepcja odświeżonej marki gotowa, czas na jej wdrożenie. W wielu przypadkach jego nieprawidłowe przeprowadzanie potęguję niechęć do zmian. Rebranding to proces- nic nie może zostać pozostawione przypadkowi. Ogromnie ważne jest dokładne realizowanie strategii oraz egzekwowanie terminów. Nie bój się nieprzychylnego odbioru! Rebranding to dowód na to, że Twoja firma się rozwija. Komunikuj to jako ogromny sukces, który otwiera kolejny rozdział w historii Twojej marki.

Twój marketing nie działa? Sprawdź co się stanie.

Wypełnij brif